Stumpf András képei között — aki nem ismerősöm Facebookon, tehát csak a nyilvános képeit látom – nem találtam meg az eredeti képeket, viszont találtam vagy öt másik gitározósat, amik majdnem ugyanolyanok, mint a 300 ezer forintos, András című munka. Persze vannak látványos művek, Nagy csípőből keni a vászonra a digitális giccs ezüstporos csillogását: Gryllus Dorka mint szoptató Szűz Mária, vagy a Warhol stílusában egymás mellé montírozott Kánya Kata mosolyt csal az arcra. (Viszont sehol egy politikusportré, ami azért meglepő. ) Talán teljesen önmagáért való, önnön kannibalizmusát ünnelő pop artnak, üdítően nihilista flitterrázásnak mindez tökéletes, de hogy az arcképek eltulajdonításához és kisajátításához, a közösségi média számára kreált hamis énképek mögötti valódi személyiség, a valódi privát szféra leleplezéséhez semmi köze, abban biztos vagyok. Ja, az egyetlen neccesebb, az alanyokat esetleg kompromittáló képen Árpa Attila hátulról teszi magáévá Nagy Krisztát, ennek az eredetijét a festő vagy tíz éve elkészítette, Árpa pedig már rég kifejezte abbéli örömét, hogy része lett a művészettörténetnek.
Nagy Kriszta egy alkalommal bemutatta a Kiscelli Múzeumban azokat a képeket, amiket a múzeum nem hagyott kitenni a falra. Nem nagy meglepetés, hogy a legtöbbön pina és fasz van. Tegnap délután a Kiscelli Múzeum kertjében vártuk, hogy megérkezzen Nagy Kriszta, de a helyszín alapján inkább azt vártam hogy valaki, hogy belovagol valaki zsakettben, mint hogy meghoz egy csomó cenzúrázott pornográf fotót. Miután a művész bejelentette, hogy egy alkalommal ki fogja állítani azokat a képeket, amiket a képtár nem hagyott kitenni a falra, egyenesen csendőröket vártam lóháton, akik gumibottal fogják majd leverni azokat, akik rá mernek nézni egy péniszre, gondoltam megérkezik egy államtitkár is, aki szerint az egész akkora fertő, hogy azonnal fel kell gyújtani egész Óbudát, hiszen ennyire közel a szent ünnepünkhöz nem lehet csak úgy nemi szerveket mutogatni egy tiszteletteljes művészeti helyen. Ehhez képest olyan harmincan követtük Nagy Krisztát, amikor megérkezett a múzeum kertjébe pár fiatal segéddel és?
Kapcsolódó bejegyzések Húsz éves születésnapi jubileumi kiállítás nyílt a Godot Galériában A Godot Galéria a Madách téren kezdte meg a működését 1999-ben. Elég hamar kialakult a sajátos karaktere és a meghatározott művészköre. Amikor 2011-ben átköltöztek a Bartók Béla útra, pillanatok alatt az akkoriban kialakuló, új kulturális negyed fontos szereplőivé váltak. A mostani kiállítás méltó emléket állít ennek a húsz évnek. Tovább a tartalomhoz A Godot Galéria 20 éves jubileumi kiállítása 2019. 09. 06 – 2019. 10. 12. Abafáy-Deák Csillag: Love never, vagy inkább ever? Kölüs Lajos: Vitriol és cukor Tovább a tartalomhoz Érteni a világ természetét – Egyedülálló életművekből kínál válogatást a jubileumi kiállítás Húszéves fennállását ünnepli idén a Godot Galéria. "Emlékszem, nyolcéves voltam. Apám önálló kiállítása nyílt a Godot Galériában a Madách téren. A szóban forgó kiállítás megnyitója volt a galéria nyitóeseménye is. Én teljesen el voltam varázsolva a helyszíntől, a sok embertől, a különleges atmoszférától, ami körülölelt akkor.
Nagy Kriszta (Tereskova) ( Szolnok, 1972. január 24. –) festő, intermédia művész, alternatív énekesnő. Életpályája [ szerkesztés] A Magyar Képzőművészeti Főiskolán tanult 1991 és 1998 között. Mesterei: Sváby Lajos, Szabados Árpád és Maurer Dóra voltak. 1992-94-ig a Magyar Képzőművészeti Főiskola intermédia tanszékének volt a hallgatója. 1998-tól 2000-ig Derkovits-ösztöndíjban részesült. »…tizennégy éves korában, egy barátnőjével jelentkezett a budapesti Képző- és Iparművészeti Szakközépiskolába, ma sem tudja azonban, hogy felvették-e, mert végül is Kecskeméti Andrea és Nagy Krisztina teljesítményét értékelve bizonyos Kecskeméti Krisztina jelentkezését fogadták el…« – NOL Több művészeti ággal (zene, fotó, videó, film, festészet) foglalkozik. Előadói nevét az első női űrhajósról, a szovjet Valentyina Tyereskováról választotta, tudatosan helytelen írással, kiejtéssel. A szándékos zenei amatőrséghez szókimondó, trágár szövegek járulnak, melyeket áthat a szabadságvágy és a humor. 1995 -ben az U. F. O. című videófilm társrendezője, egyik főszereplője, a filmzene énekesnője.
Politikusok viszont nincsenek, bár voltak, akik erre számítottak. Se egy Orbán Viktor, akiről Nagy Kriszta 2014-ben 57 portrét készített, se egy Habony Árpád, akinek nemrég ajánlotta fel szolgálatait. Nem tudom, hogy a mostani képek alanyai is olyan lelkesek lesznek-e mint anno Orbán Viktor felesége és rajongói (jó, biztos voltak köztük Nagy Kriszta rajongók is), akik felvásárolták az összes akkor készült képet. Ez pályája legnagyobb üzleti sikerét hozta. Az ellopott képek a galériában visszavásárolhatók - hívják fel a figyelmet most is, hiszen Nagy Kriszta "a szerelmet, amely mindig első helyen állt nála, ezúttal a sor végére helyezi, a jó művészet és a jó biznisz mögé". Olyan érzelmi viharokat viszont biztos nem keltenek majd a képek, mint az Orbán portrék. Bár ha jobban belegondolunk, az az alpári cicaharc nem is hiányzik senkinek. De mi lesz Tereskovával botrány nélkül? (A Lopott képek kiállítás megtekinthető a Godot Galériában október 8-ig. Keddtől péntekig 9 és 14, szombaton 10 és 13 óra között. )
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy sok mindennel lehet vádolni Nagy Krisztát, de hogy ne dolgozna keményen azon, hogy ne legyen unalmas, vagy hogy kiveszett volna belőle a poppunk hevület, azzal nem nagyon. Fotó: Németh Dániel A legfrissebb csinnadratta az elképzelés szerint az volna, hogy a művész letölti ismerősei facebookos profilképét, digitálisan megmacerálja, egyéb képekkel összemixeli, át- és megdolgozza (hiszen digitális remixkultúrában élünk, ugye), majd kiállítja egy galériában. Ezt nevezi lopásnak, amivel Tisza Kata megnyitószövege szerint mindjárt idézőjelbe is teszi a valóságot (hajaj). De a kiállítás ismertetője még jobbakat mond, például azt, hogy a művész ezzel "a Facebook nyitottságát használja ki, a gyanútlan résztvevőit ennek a játéknak, ami tarol az internet közösségi oldalain, mit sem törődve a kiszolgáltatottság veszélyeivel és az érzelmek hányta hullámok lecsapódásaival". Az, hogy kiktől vannak képek, csak a kiállítás előtt kerül nyilvánosságra, igyekezett borzolni a kedélyeket és az érdeklődést a galéria a megnyitó előtt — ez a botrányos kiderülés végül elmaradt, vagy én nem vettem észre.
Index, 2007. március 5. Hamvay Péter: Tereskova pornófilmbe öltözött az egykori bőrgyárban. Népszava, 2007. március 5. Oltai Kata: Újra kortárs festőművész vagyok! Avagy az F betűs szó továbbra is tilos. Stílus Magazin, 2007. április Tatai Erzsébet: Neokonceptuális művészet Magyarországon a kilencvenes években. Praesens, 2005 Sturcz János: A heroikus ego lebontása. A művész teste, mint metafora a magyar művészetben a nyolcvanas évek közepétől napjainkig. Magyar Képzőművészeti Egyetem, 2005 Tatai Erzsébet: Ami személyes és ami…, Új Művészet, 2000/5. Hemrik L. : "az ómega és az alfa, Élet és Irodalom, 2000. március 3. Kozma Zs. -Nagy G. : Igenek is meg nemek is, Műértő, 1999/12. Blaumann E. : Trend a lelke mindennek, Digitális pillantás. Aktuális magyar print és virtuális kép kiállítás, Új Művészet, 1999/5. Merhán O. : A mű és a pillanat, Új Művészet, 1999/4. Sz. N. : Egyedül is megy. Festőnő szólóban (interjú ~val), Cosmopolitan, 1999/2. Sissova: Korpusz Nagykriszti, Magyar Narancs, 1998. november 12.
2016. nov 9. 3:35 Blikk extra Tereskova érintés Rettegés Tereskova küzdött a ritka mánia ellen, de így is sok embert magára haragított 54 11 Budapest — Nagy Kriszta Tereskova (44) először beszélt különös kényszerbetegségéről. Az ország talán legprovokatívabb művésze éveken keresztül élt úgy, hogy senkihez nem volt hajlandó hozzáérni. Még egy kézfogás erejéig sem. – Jött egy nap 14 évvel ezelőtt, hogy mostantól fogva nem érhet hozzám senki, se az anyám, se egy orvos és meg azok sem, akikre gondolsz – jelentette ki Tereskova az Echo TV Arc-Kép című műsorában a meglepődött riporternek, Kadarkai Endrének. A művésznő azt is elárulta, hogy legalább öt éven át tartotta magát ehhez az elhatározásához, még akkor is, ha emiatt számos alkalommal sértett meg embereket, hiszen egy kézfogásra sem volt hajlandó. Tereskova tudta, hogy amit művel, az nem normális, mégsem tudott ellene mit tenni. Saját bevallása szerint szinte azonnal orvoshoz fordult, hogy leküzdje a szorongásait, azonban csak évekkel később talált rá arra a terapeutára, aki végül segített rajta és megszabadította a mániájától.
© FMC Az történt ugyanis, hogy az idén Régi és új álmok címmel, május 25-én kezdődő szentendrei Art Capital kortárs művészeti fesztivál egyik kiállítójaként elkészítette a húsz évvel ezelőtti Kortárs festőművész vagyok mai parafrázisát, Csipke Rózsika halott címmel. Az Önszabályozó Reklám Testület Etikai Ad Hoc Bizottsága viszont úgy találta, az alkotás közzététele sértené a Magyar Reklámetikai Kódexet, mert "a reklám a mesehősre utalással a gyermekek figyelmének felkeltésére alkalmas, és ezen kívül kizárólag szexuális tartalmú képi üzenetet mutat, ami így öncélú, a botránykeltésen kívül más értelmezhető üzenete nincs". A gyermekek és a szexualitás öncélú összekapcsolása, a figyelemfelkeltéshez a szexualitást felhasználó és a gyermekeket indokolatlanul bevonó módja nem etikus reklámozás, így nem elfogadható – indokolták. Az Art Capital szervezői tiszteletben tartják a reklámetikai döntést – így Nagy Kriszta Tereskova x-T újabb óriásplakátja nem kerül majd ki köztéri plakáthelyekre. Ugyanakkor egyetlen példányát, mint egyedi műalkotást a 7. kerületi Szövetség utca 19. melletti plakáthelyen bemutatták, Nagy Kriszta Tereskova x-T pedig piros spray-vel fújta le az inkriminált részeket, majd szignálta módosított művét.
nagy kriszta tereskova - 444 Friss Fontos Támogatás Facebook YouTube Instagram Twitter Mixcloud Hírlevél Koronavírus 444 videó TLDR Képek Jó Foci 444 fal között Geekz Röntgen UP English Jó hírlevél Keresés Szijjártó folyton az EU-ra panaszkodik, miközben alig kért pénzt a magyarok hazahozatalára Megjelent a 444 Makro, az első nyomtatott magazinunk Nem valószínű, hogy a világjárvány teljesen átalakítaná a társasági életünket 2014. október 18. Nagy Kriszta megint odafestett Post by Tereskova Nagy Kriszta x-T. 2014. augusztus 5. Nagy Kriszta Tereskova: Orbán Viktor leszállt a szárnyaival, és megvédett Mondta el a művész a Hír Tv-nek adott interjújában.