Ossza meg Id. Markó Károly profilját! Festő, rajzoló. A magyar tájképfestészet nagy alakja. Mérnöki képzésben vett részt Kolozsvárott és Pesten. Apjától, Markó György mérnöktől tanult először rajzolni és festeni. Művészeti tanulmányokat 1818-tól Pesten, majd 1822-től a bécsi művészeti akadémián folytatott. 1830-1832 között Kismartonban, majd Gömörben dolgozott. 1832-ben Olaszországban telepedett le. Rómában élt és dolgozott 1832-1838 között. 1840-től a Magyar Tudományos Akadémia tagja. Firenzében telepedett le 1843-ban. A firenzei akadémia tiszteletbeli tanárává nevezte ki. 1847-től Villa Appeggiben, Firenze közelében élt. Tanítványain és a Műegylet tárlatain keresztül kapcsolatot tartott a hazai művészeti élettel. 1853-ban Pestre látogatott. 1861-ben hagyatékának nagy részét megvásárolta a Képcsarnok-egylet a Nemzeti Múzeum számára. Egy önarcképe a firenzei Uffizi képtárban található. Önnek is van Id. Markó Károly képe? Kérjen ingyenes értékbecslést, akár teljes hagyatékra is! Hasonló alkotását megvásároljuk készpénzért, átvesszük aukcióra vagy online értékesítjük.
Szép festmények, műalkotások | 133. oldal | CanadaHun - Kanadai Magyarok Fóruma Témaállapot: Not open for further replies. Than Mór Tápióbicskei csata Nemzeti Múzeum Az én kendvenceim az impresszionisták és küzülök is Monet. Láttam a Szépművészetibe a kiállítását. Sárga íriszek Hour Suryoko - Flower Babe Csatolt fájlok: ha nem csak festmény, hanem más műalkotás is lehet, akkor egy szoborral kezdenék: Ferenczy István: Pásztorlányka Victor Vasarely: Zebra (1944) Czóbel Béla: Csendélet Monet: A rouen-i katedrális ( 1892-1894 közt készültek a képek) Manet Barabás Miklós: Galambposta Benczúr Gyula Hunyadi László búcsúja Czigány Dezső Provence-i táj Akhilleusz és Sch. E. kedveli ezt. Derkovits Gyula Utolsó vacsora 1922 Gulácsy Lajos Paolo és Francesca Kőrösfői-Kriesch Aladár Tamás betegen Lotz Károly Alkonyat silwershadow kedveli ezt. Markó Károly Tivoli mellett szüretelő jelenettel Tájkép 1846 Nemzeti Galéria Visegrád A puszta szivárvánnyal 1853 id. Markó Károly Önarckép Not open for further replies.
id. Markó Károly neve a magyar művészet történetbe, mint a tájképfestészet megteremtője vonult be. Korának semmilyen festészeti irányzata nem téríttette el, a maga által választott úttól. Művészete a 17. és 18. századi heroikus történelmi festészetére épült. Tájképei idilli hangulatú, klasszikus kultúrát megjelenítők. Magyar Claude Lorrain-ként ünnepelték Id. Markó Károly a Felvidék egyik akkori szellemi központjában, Lőcsén született. Fiatalon is festőnek készült, de pályája eleinte másképp alakult. Az 1800-as évek elején mérnöki tanulmányokat folytatott Pesten és Kolozsváron. Miután megszerezte diplomáját mérnökként Lublón és Rozsnyón dolgozott 1812-1818 közt. Rozsnyón készítette első képeit, amelyek a híres bécsi festő, Joseph Fischer festményeinek másolatai voltak. Később is sok másolatot festett ismert festők műveiről. 1818-ban Pestre érkezett, ahol rajztudását akarta fejleszteni. 1822-ben Bécsbe utazott és a bécsi Akadémia tagja lett, ahol a történelmi és tájképfestészeti szakon tanult.
Ekkor már Európa -szerte ismert festő volt. Rendszeresen dolgozott arisztokraták megrendelésére. Híre eljutott Magyarországra is. 1848-ban Appeggibe költözött, és ott élt egészen 1860 -ban bekövetkezett haláláig. 1853 -ban hazalátogatott. Ennek az útnak a hatására születtek a Puszta és a Magyar alföldi táj gémeskúttal című festmények. 1840 -ben kiállítást rendeztek műveiből, az első Pesti Műkiállításon. Még ebben az évben a Magyar Tudományos Akadémia tagjává választották. Művei megtalálhatok Ausztria, Csehország, Dánia, Magyarország, Németország, Olaszország és Szlovákia múzeumaiban. Főbb művei [ szerkesztés] Az 1810-es évekből származó képei, elsősorban, másolatok, de már készített saját műveket is, az akvarellfesték egyik fajtájával, a gouache technikával dolgozott. Ekkor készültek a Csorsztin és Nedecz, ( 1820) valamint az Aggteleki-barlang-sorozat ( 1821). Uborkát tisztító lány ( 1831), Faunok elől menekülő nimfák ( 1831), Erdei út ( 1832), Tájkép Tivoli mellett ( 1846). Mitológiai témájú festményei mellett fontosak a bibliai témájú képei is - így Krisztus megkeresztelése a Jordánban ( 1840), Tóbiás és az angyal ( 1843), Jézus Jákob kútjánál ( 1854).
87 1856. május 15. Adattár 5638/1954, fol. XXIXv 88 1856. április 3. XXX. XXXVIIv 136 Ltsz. 46, régen: 122, olaj, vászon, mérete kerettel: 100 x 118 cm O'Brienhez, 1857. január 24. Adattár 5638/1954, fol. XXXVIIv 136 Ltsz. 46, régen: 122, olaj, vászon, mérete kerettel: 100 x 118 cm; keret nélkül: 55 x 74 cm; vö. : Mt 8, 23-27; 137 C. Markó S. р. Ар. 1857. 138 MNG 6704, olaj, vászon, kerettel 52, 5 x 65 cm, keret nélkül 37, 2 x 50 cm, jelezve jobbra lent: C. Markó Р. Ap Lk 8, 22-25. 137 C. 1857. 138 MNG 6704, olaj, vászon, kerettel 52, 5 x 65 cm, keret nélkül 37, 2 x 50 cm, jelezve jobbra lent: C. Ap. 1854 139 Frimmel 1914, 450-451. Texto que caracteriza la colección de arte -pintura especialmente- de la Academia de San Carlos, dando cuenta de la historia de conformación del acervo y ofreciendo un breve perfil de los artistas incluidos.